niedziela, 19 lipca 2015

The classics booktag

Jest zdecydowanie za ciepło, w związku z tym będzie kolejna niezobowiązująca notka. O klasykach, bo bardzo je lubię, a chyba za mało o nich piszę na blogu. Tag znalazłam wędrując po YT, tutaj link do oryginalnego TAGu.
Wpis ilustrowany czytającymi ludźmi.Oni na pewno czytają klasyki, 
1. An overhyped classic you really didn't like/ Popularna klasyka, która nie przypadła Ci do gustu: 
Nie przepadam za Sienkiewiczem. I nudzą mnie książki Edith Wharton, może poza Wiekiem niewinności. Świat zabawy porzuciłam przed końcem, sprawdzając tylko czy dobrze przewiduję zakończenie (słusznie przewidywałam). Ale najmniej podobał mi się Proces Kafki, główny bohater niewymownie mnie irytował.

2. Favorite time period to read about/ O którym okresie historycznym lubisz czytać najbardziej: 
Epoka wiktoriańska. Najlepiej w angielskim wydaniu, chociaż amerykańskie też lubię. Największy problem mam z literaturą polską, bo wszystkie te książki są o tym samym. Może po prostu miałam pecha.

3. Favorite fairy-tale/ Ulubiona baśń:
Królowa śniegu Andersena

4. What is the most embarrassed classic you haven't read yet/Klasyka, nieznajomości której wstydzisz się najbardziej:
Nad Niemnem Elizy Orzeszkowej

5. Top 5 classics you would like to read (soon)/Pięć klasycznych powieści, które planujesz przeczytać w najbliższym czasie:
Wymienione wyżej Nad Niemnem. Poza tym Quo vadis? Sienkiewicza (a nuż zaskoczy), Szkarłatną literę Hawthorne'a, Buszującego w zbożu Salingera i Północ i południe Gaskell. Największe nadzieje wiążę z panią Gaskell, największe obawy mam co do Orzeszkowej.

6. Favorite modern book/series based on a classic/Ulubiona współczesna powieść bazująca na klasyce:
Cruel Beauty Rosamund Hodge. Bardzo gotycka wersja Pięknej i bestii.

7. Favorite movie version/tv-series based on a classic/Ulubiona ekranizacja filmowa/serialowa:
Rozważna i romantyczna Anga Lee. Bardzo lubię też ekranizacje Dumy i uprzedzenie, zarówno film z 2005 roku jak i serial. I Wichrowe wzgórza z Juliette Binoche.

8. Worst classic to movie adaptation/Najgorsza adaptacja klasyki:
Nie widziałam jeszcze dobre ekranizacji Jane Eire, a szkoda. Wszystko przez pana Rochestera, który uparcie filmowcom nie wychodzi.

9. Favorite edition(s) you'd like to collect more classics from/Seria wydawnicza, które chciałbyś mieć w swojej kolekcji:
Barnes and Noble leatherbound editions. Mam trzy pozycje, chciałabym o wiele więcej! Mają pseudoskórzane oprawy (bo prawdziwa skóra to jednak nie jest), kolorowe brzegi kartek (dobrane do powieści, Portret Doriana Greya ma absyntowo zielone) i piękne grafiki na okładkach.

10. An underhyped classic you'd recommend to everyone/Mało znana klasyka, którą chciał(a)byś każdemu polecić:
Wszystko Oscara Wilde'a! Portret Doriana jest chyba na liście lektur, ale chyba nikt go nie czyta. A to taka dobra powieść jest!

Nie taguję nikogo czyli wszystkich, którzy będą mieli ochotę.

0 komentarze: